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Zur abschließenden Entscheidungsfindung noch diese Hinweise von Brad Artigue:
Casting Number Other Casting ID Displacement Comments
4304781 132AC.OC 1592 1973-1974 Spider
4326319 124AC 1608 Early 124
4372291 134AS 1756, 1995 1977 Spider
• The 1438 twin cam head is lacking an additional water passage on the intake face, rear of the #4 intake port. All other heads have a water passage there. This makes other intake manifolds incompatible on the 1438 unless the water passage in the manifold is blocked. Conversely, the 1438 manifold cannot be used on the other heads unless the passage in the head is blocked.
• The center-to-center combustion chamber spacing is the same on all heads. The combustion chamber sizes vary with the USA 2000cc amongst the largest, affording the lowest compression ratio.
• The 1438 and 1608 heads can be distinguished from other twin cam by the size of the water passage on the head face in front of cylinder #1. The width of this passage on these heads is 14mm (0.55″). The 1592cc, 1756cc & 2000cc heads have a 9mm (0.35″) wide passage. Because of this, the 1438cc & 1608cc heads will not work on the 84 mm bore engines unless this water passage is welded.
• The exhaust port size is nearly identical on all DOHC heads. The intake port size varies. Generally, the smallest port size is found on the 1438cc. The 1608cc, 1756cc & Volumex heads share approx the same, large intake port size.
Neben dem Wasserkanalproblem ist beim 1608er Kopf noch anzumerken, dass dieser frühe Kopf wohl noch die M10/SW17-Schrauben zur Befestigung der NW-Räder hat (einfach mal prüfen). Kurz darauf wurde auf M12/SW19 geändert.
Die alten NW-Räder sind meines Wissens nicht mehr zu bekommen…
Mithin: der Vorschlag von Franz scheint mir plausibel: Deckel auf den NW-Stutzen drauf, der 1592er Kopf ist von den dreien sicher der Passendste.
Zweite Wahl wäre dann imho der 1756er Kopf.
c.